Rozebrání(oprava) volnoběžného ořechu

Chci vám ukázat, jak to vypadá vevnitř ořechu. A také v čem je chyba a jak se problém s volnoběžným ořechem projevuje.

Zde je návod na demontáž(opravu) ořechuKlikni na tento text

Alternativa zalohaopravyorechu

  • Dost podstatná věc je ta, že je potřeba ořech asi po roku nebo dvou rozebrat a vyčistit(ložiska). Bohužel to jsem netušil a tak můj ořech skončil špatně.
  • Porucha se projeví tak: že při silném záběru do pedálu dojde k prošlápnutí(také zvuku:křupnutí, střelení, prasknutí). Tento problém je zde nafocen….poškození neopravitelné(je potřeba vyměnit celý náboj, takže oprava bude stat od 500Kč výše(300kč náboj a 200kč práce)
  • Další dost častá možnost poruchy ořechu se projeví tím, že tzv. cvrček necvrká a když přestaneme šlapat, tak v lepším připadě dojde k rychlému prověšení řetězu a zase k napnutí, ale stejně dojde k horší variantě a to k defektu, smyku, zničení, zaseknutí řetězu. Při této verzi se cvrček zasekne a je potřeba celou dobu jízdy(zpět domů) šlapat. oprava: Většinou stačí rozebrat ořech a vyčistit (nefunkčnost je způsobena zaseklými, zalepenými západkami)
  • Poslední porucha se stane při nesprávném sestavní ořechu, jedná se o poruchu způsobenou zalepením západek tuhým mazivem, takže při šlapaní do předu bohužel nepojede.

Kolo po sundání zadní kazety:

Zde dvě drážky pro stahovák ořechu (já to udělal šroubovákem a kladivem, pozor odtahujeme do prava)

Zde vidíme zničené drážky(hrany jsou zničeny):

a na závěr obrázek západek:

Štítky: ,

Zanechte komentář


„Nedostane-li žena koho chce, běda tomu, koho dostane.“ Mark Twain